Devletin bireyi nihayet yüksek ve bağımsız bir güç olarak tanıyana, tüm gücünü ve yetkisini bireyden alana ve bireye buna göre davranmaya başlayana kadar gerçek anlamda özgür ve aydınlanmış bir devlet olamayacaktır.
Devlete itaatsizlik yüzünden alacağım cezanın bedeli, itaat etmenin bedelinden her anlamda daha hafif olacaktır. İkinci durumda kendimi daha değersiz hissederim.