Ne yapsa da işte her şeyi kontrol edemiyordu. Padişah elinden gitmekte olan bir devletin olduğunu daha tahta oturduğu gün anlamıştı. Büyük bir memleketi idare etmek zordu. Bu yüzden de parlamenter sistemden çok, her şeyi elinde tutabildiği, her şeyden haberdar olabildiği bir sistem geliştirmeliydi, işte o da bunu yapmaya çalışıyordu. Ordu politikadan uzak tutulmalı, kendine karşı bir tutumun içine girmesi önlenmeliydi. Hele amcasının devrilmesinde büyük rol oynamış donanma tamamen kontrolü altında olmalıydı. Kendisini tehdit etmemeli, toplarını asla Yıldız’a çevirmemeliydi. Donanma hep gözünün önünde durmalıydı, o da buna dikkat etmiş ve daha da dikkat edecekti. Bu konuda çok kararlıydı...