… bana kitapların insana insan olduğunu unutturmamanın tek yolu olduğunu söylemişti. Neyse, yani kitapsız yaşayamıyordu. Kitaplar, insanın içerisinde doğduğu değil, kendi seçimi olan bir başka dünyaydı.
İnsanlardan uzaklaşırken ne aidiyet ister ne de savaşmak ve mücadele etmek, yalnızca diğerlerinden ayrı olmak ister. Diğer insanlarla fazla ortak bir şeyi olmadığını ve hiçbir şekilde kendisini anlamadıklarını düşünür. Kendine ait bir dünya- içinde doğanın, oyuncakların, KİTAPLARIN ve düşlerin olduğu- kurar.