makalesinden çok hoşuma giden bir alıntı...
Hobbes’a göre insan, bencil bir yaratıktır ve varlığını sürdürüp geliştirme isteği onun temel güdüsünü oluşturmaktadır. Bu yüzden her insan kendi çıkarlarını düşünmektedir ve her şeyi kendisi için istemektedir. Fakat bütün insanlar bunu istediği için “herkesin herkesle savaşı”, bir başka deyişle “insan insanın kurdu” durumu meydana gelir. Bu nedenle Hobbes, insanların birbirlerine zarar vermek için doğal bir eğilime sahip olduklarını düşünmektedir ve insan doğasının kötülüğüne çare olarak da pratik akla başvurulması gerektiğini söylemektedir. Çünkü ancak akıl sayesinde insan bir toplum sözleşmesi yaparak bu doğal halinden kurtulabilir.