Babasının kızı

Babasının kızı
@47rojhat
Benliğini kitapların arasında bulmuş biri. Çocuklara ve kitaplara âşık..
Öğretmen+Polis adayı TDE
Lisans
Mardin
1201 okur puanı
Ağustos 2020 tarihinde katıldı
Dm'den yazanlara
Selam, merhaba, güle güle...
Reklam
Eğitim Felsefesinde insan doğasının rolü
makalesinden çok hoşuma giden bir alıntı... Hobbes’a göre insan, bencil bir yaratıktır ve varlığını sürdürüp geliştirme isteği onun temel güdüsünü oluşturmaktadır. Bu yüzden her insan kendi çıkarlarını düşünmektedir ve her şeyi kendisi için istemektedir. Fakat bütün insanlar bunu istediği için “herkesin herkesle savaşı”, bir başka deyişle “insan insanın kurdu” durumu meydana gelir. Bu nedenle Hobbes, insanların birbirlerine zarar vermek için doğal bir eğilime sahip olduklarını düşünmektedir ve insan doğasının kötülüğüne çare olarak da pratik akla başvurulması gerektiğini söylemektedir. Çünkü ancak akıl sayesinde insan bir toplum sözleşmesi yaparak bu doğal halinden kurtulabilir.
“Bazı insanlardan neden soğuduğumu veya uzaklaştığımı hiç bulamıyordum. Sonra şöyle enine boyuna bir düşündüm. Meğer insan, ruhunun ışığını söndüren insanlara ne yapsa tekrar ısınamıyormuş..“
Daha çok samimi olduğum ve anlaştığım tüm hocalarımın müdür ve müdür yardımcısı olmaları 🤭🙈 Tesadüflerin bu kadarı.. Hepsi iyi ki varlar...
24 Kasım
Sabah namazına uyanıyorum, o sırada internetimi açıyorum. Tam 00.00'da atılan o öğretmenler günü mesajları ☺️🤲