Merhaba;
İlk yorum benden olsun.
Kaymakamlık sınavına hazırlanırken kitap sitelerinde karşıma çıkan kitabı, yeni bitirdim. Kaymakamlık mesleğine yönelik hayalleri, okulunu bitirememesi nedeniyle başlamadan biten yazarın, hayallerini hiç olmazsa kitap ile başkalarına anlatma derdiyle kitabı oluşturduğunu anlıyoruz.
İçerisinde kurgu basit, anlatım sade, dil yalın; ancak yazım ve imla hataları oldukça fazla. Geçişler çok hızlı, arada kopukluklar var. Mevzuata hakim olmadığından bazı yerlerde kaymakam/savcı ayrımını yapamamış. Son paragrafta devlete olan güven konusunu yanlış işlediğini de düşünüyorum. Bunun dışında iyi niyetle yazılmış, bir kaymakamın ilçede neler yapması gerektiğini, projelerini, hırsını, günümüz gerçekliği ile harmanlayarak anlatmaya çalışmış. Mesleğe ilgi duyanlar okuyabilir.
Daha fazlasını bloğumda yazmıştım:
hknkr.com/kaymakamlik-hak...
İyi okumalar.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Merhaba;
Konu seçimi olarak çok iyi...
Milli duyguları tatmak için ortam iyi...
Bildiğim bir coğrafya...
Ancak eksik şeyler çok: imla hatalarının fazlalığı gözlerimi yaşarttı (!)
Bu kadar da olmaz dedirten türden...
Bir de konuyu derinlemesine işleyememiş, akademik metin yazar gibi hareket etmiş, bir de sonuna kaynakça eklemiş! :)
Sona doğru anlatılan rüya üzerinden gerçekte olup olmadığı muamma olan tarihi karakterimizin suikastına yönelik yapılan kurguyu ise beğendim diyebilirim.
Daha fazlasını bloğumda yazmıştım:
hknkr.com/deli-fisek-yaku...
İyi okumalar.
Deli FişekYakup Bulut · Dorlion Yayınevi · 202150 okunma
Merhaba;
Orkun Uçar'a yine kızıyorum: metal fırtına ile rüştünü ispat ettin, Asi serisi ile umuyorum ki bilimkurgu ve fantastik roman konusunda ülkemizin en iyi yazarı olacaksın belki de ama... Şu mülteciler konusundaki sosyal medyada yer alan trollerden biraz farkın olsun: sen zekisin yahu, gün görmüş, dünya gezmiş, okumuş, yalamış, yutmuş birisin: troll gibi neden cümleler kuruyorsun, hem de bu kadar değerli bir eserin içinde? Yazık değil mi? Dahası siyasi sloganlar, muhafazakarları sürekli bir gömme, pis gösterme çabası. Niye yahu? İzmir'deyken hiç mi çevrende kitabına yansıyacak olay görmüyor ya da duymuyorsun? Neden illa "kurguna" muhafazakarları ekliyorsun? Yok mu çevrende? Var... Neden yazmıyorsun?
Neyse...
Kitaba gelince: daha önceki Kült adlı eseriyle karşılaşmak sürpriz. Karakter betimlemeleri yetersiz, Ercü karakteri iyi anlatılmış, betimlemeler kötü, polisten kaçma hikayesi daha derinlemesine anlatılabilirdi, dil yalın ancak her kitabında aynı kelimeler artık eski Türkçe, gerçek Türkçe'den de bir şeyler eklesen diyorum? Hikaye maceracı bir şekilde iyi anlatılmış, senaryosu olsa izlenirdi dedirten türden...
Yazarın hayranları mutlaka okusun... Ancak yazar şu saplantılarından kurtulmalı ya da eserlerine yansıtmamalı diye düşünüyorum.
Daha fazlasını bloğumda yazmıştım:
hknkr.com/absentium-yazar...
iyi okumalar.