İnsanoğlunun yeryüzü oluşumundan buyana fizyolojik ve toplumsal yönden nerelere geldiğini kendince özetlemiş. Tanrıdan kastettiği yeryüzündeki her şeyi taa en başından kendine adapte edip yoran,gerektiğinde neslini bitiren, çoğaltan (kendi türü ve tabiki diğer canlılar için) baştan aşağı bencil bir hayvan ırkı insanlardır. Halkarın kendi aralarında ilişkileri, imparatorluklar, sömürgecilik gibi sosyo-ekonomik konuları irdelemiştir. Sonlara doğru gen teknojisinin insanlara ve diğer canlılara etkileri, gelecekte olan beklentilerini de söylerek kitaba noktayı koymuştur. Merak uyandırıcı, güzel bir kitaptı.
Klasik Avrupalı-Türk, şehirli - köylü örf adetlerinin kıyaslandığı öykü kitabı gibi bir görüntü vermesine rağmen gümüzdeki orjinal göndermeleri bol bol serpiştiren bir kitap.