gecmislerini arayan artık gerçekte var olmayan geçmişe boguk sorular yönelten bu gölgeler onların kendisi değil miydi gölgeler canlanmak isteyen ama bunu artık başaramayan gölgeler... Ne kadar eski kadındı ne de adam eski adam... Ama tıpkı ayaklarının dibindeki bu kara hayaletler gibi kendilerini bulmak için boş yere didiniyor cansız ve güçsüz çabalarla kendilerinden kaçıp, kendilerini bilinçsizce yakalamaya çalışıyorlardı
Korku cezadan cok daha beterdir, çünkü ceza bellidir agir da olsa, hafif de, hicbir zaman belirsizligin dehşeti kadar, o sonsuz gerilimin ürkünçlüğü kadar kotu değildir
Geçmişte kalmis, unutulmus yasantilar kendi sucu olamazdı. Hic anlayamadigi, hatta hafızasinda bile canlandiramadigi baska bir kadina aitti hepsi. Zamanin çoktan sildigi bir hata icin cezalandirilabilir miydi insan?