Yeryüzünde sağlamca hasta olan iki millet var; Japonlar çalışma, Araplar sevişme hastası. Bir Japon ile arkadaş isen daima yemeği tek başına yersin. "Gelmiyorum" demez, "Sen git geliyorum" der. O gelecek diye de kimseye söyleyemezsin, bekle bekle sonunda masaya oturup yemeği yalnız başına yemek zorunda kalırsın. Japon'dan arkadaş, eş, dost olmaz, Japon'la yüzük takarsan çalışmayla evlenmiş, işle sevişmiş, patronla uyumuş olursun, hepsi o kadar. Sevişirken bile araya çalışmak sokuyorlar, sen diyelim alt tarafıyla sevişiyorsun, onlar üst tarafıyla örgü örüyorlar.
Büyün zevkli şeyler kenarında azıcık fakirliğin hissedildiği şeylerdir. Çayın varsa ekmeği herkes verir. Misafiri çaya davet edebilirsin ama ekmeğe davet edemezsin.