a.ozek

a.ozek
@AOzek
"... şiir insanları birleştirmez, onları ayırır."
Öğretmen
Lisans
İstanbul
TURHAL
28 okur puanı
Haziran 2020 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
kalenin dibinde bir taş olaydım
Kalenin önünde bağırıyoruz. Çatlak, çirkin, çatal seslerimizle bağırıyoruz. Yörük, sayrılıktan bozulmuş sese “kararmış” derdi. Demek ki başka renkleri de vardı sesin. Biz kalenin önünde bağırıyoruz. En entelektüel dışavurumla eski Ali Sami Yen'de yankılanan meydan okuma arasında hiçbir fark yok: “Avrupa, Avrupa duy sesimizi/İşte bu Türkler'in ayak sesleri!” Kalenin önünde bağırıyoruz. Oysa kalenin iç odasındaki cephaneliği çoktan su basmış. Erzak küflenmiş, bedenler üflesen göçecek. Kale yıkılmak için rüzgâr bekliyor. Ama biz kalenin önünde bağırıyoruz. Dövüşe çağırdığımız muhatap ezkaza çağrımızı kabul edip karşımıza gelse, içinde tek sağlam gülle, tek keskin kılıç, tek kütleşmemiş ok kalmamış kalede bize imdat edecek hiçbir şey yok. Kale, artık bir anıdan ibaret. Karşıya bağırıp çağırmadan önce, hepimizin, o güzelim Kerkük türküsünde dendiği gibi, “Kalenin dibinde bir taş” olması, tümümüzün bu alçak gönüllü, getirisi olmayan, ansız, gösterişsiz görevi yerine getirmesi gerek: Kalenin dibinde bir taş olmak. Kök Ekin
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Yarılma
Biz Türkçeyi savunalım. Siz Gazze şiirleri filan yazın, politik cilveler yapın, dava deyin, tehlikesiz sularda paneller, ballı programlarda konferanslar kotarın, rağbet görür kitaplar döktürün, büyük dibek dövücünün küçük hık deyicileri olun, arkasız olana had bildirip arkalı olana temennalar edin. Biz Türkçeyi savunuruz. Siz rahatsız olmayın. Ama hiç olmazsa kör kuruş kadar değer vermediğiniz Türkçeyle yazmayacak kadar tutarlı olun. Sahte seyit misiniz, yalandan üstat mısınız, çakma monşer misiniz, buyurun, hangi dilin çocuğuysanız o dilde yazın, çizin, anlatın; tabii eğer bir düşünceniz varsa. Bugünler yarılma günleri. Herkes kendi diline: Hadi, naş!
Ötüken Neşriyat·Kitabı okudu
şimdi, bu saatte, iki sıfır bir afişlerde süzgün bir alay gavat zaten her tıpırtı yormuş kalbimi sen de dikilmişsin elinde kâat.. kasketli değilsin kasvetli değil durma büzüştürüp alt dudağını bilir çilingirsiz deliler bile sorulacak bir yol olmadığını... Hudayinabit
bir gün buluşuruz korkma mualla türlü kanser memelerin alınmış arsız köpek gibi gözlemez zaman tenha çay içeriz uykuya kanmış kör olduğun için seversin beni acıdan seversin has niyetinden her bir kesiğimi ipekle tık tık bastığın yer yanar merhametinden bir gün buluşuruz -- geride gençlik ılık avucunda o bir topak kar ummak bir ummandır korkma mualla bu sonsuz. bu gülüş. ebedî bahar. Hudayinabit