Canı sevgiliye mahrem olan, seher çağı gibi sırların yeşilliğini bulur, yeşerir, açılır!
Ya kapısında bir yücelik elde etmeli; yahut yolunda deli divane olup gitmeli!
İşin gücün bu âlemdedir. Gittin mi, bütün bunlar yastan ibaret kalır.
Bu hiçin ebediliğine imkân yok; onun için ne düşmanlığın değeri var, ne dostluğun!
O vakit dersin ki, âlemin hiçbir faydası yokmuş... ne varsa benim canımdan ibaretmiş!
Mademki hiçbir yüzün bu âlemde kalması mümkün değil; ha güzel olmuş, ha çirkin!
Mademki hiçbir kılın kalmasına imkan yok; ister ak olsun, ister kara!