Ey yoksul! Dünyanın dönüşünden şikayet etme,
Çünkü bu yolda ölecek olursan sana üzülürüm.
Ey zengin! Arzu ettiğin gibi gönlün ve imkanın varken,
Ye, yedir ki, dünyanı ve ahiretini kazanmış olasın.
" İnsan caddenin tamamına bakıp hemen karara varmamalı. Her zaman adım adım ilerlemeli. Sürekli bir adım sonrasını düşünmeli, bir adım, sonra derin bir nefes, sonra bir süpürge. İşte o zaman hayat zevkli olur. Önemli olan işini iyi yapmaktır. Öyle de olmalı."...
"Bir de bakarsın ki adım adım bütün yolu bitirmişsin. Nasıl olduğunu anlamadan ve yorulmadan."