" Onlar ayakta dururken, otururken, yanları üzerine yatarken (her vakit) Allah'ı anarlar, göklerin ve yerin yaratılışı hakkında derin derin düşünürler (ve şöyle derler:) Rabbimiz! Sen bunu boşuna yaratmadin. Seni tesbih ederiz.Bizi cehennem azabından koru! ". (Âl-i Imrân 191)
........Ayrıca bu ayet-ı kerime de duanın zikir ve tefekkurden sonra zikredilmesi, duanın ancak kulluk vazifelerini yerine getirmek gibi bir vesile takdim edildikten sonra kabule sayan olacağını ifade eder.