Abdullah ibni Revâha'nın, radıyallahu anh, “Es-subhu beda” diye başlayan ve dillerden düşmeyen meşhur şiiri:
Es-subhu beda min tal'atthi.
Ve'l-leylu decâ min vefratíhí .
Fâka'r-rusulâ fazlan ve ulâ.
Ehde's-sübülâ li delâletihî.
Günümüz Türkçesiyle manası:
Sabah nûrunu O'nun çehresinden aldı.
Gece ise karanlığını O'nun siyah saçlarından aldı.
O fazîlet ve ulviyeti ile bütün Resûllerden üstün oldu.
Hidâyete erenler yolunu O'nun delâleti ile buldu.
F atih Sultan Mehmed Han'ın Peygamber Efendimize yazdığı şiiri; günümüz Türkçesiyle:
SENİN teninde değmeden gelen yağmuru istemem, meltemi istemem.
SANA yanmayan yıldızı semalarda istemem.
Bülbüller söyleyecekse SENİ söylesin.
SENDEN okumayan bülbül olsa dinlemem.
Özlemim SEN olacaksan yansın yüreğim.
Sılası SEN olmayan gurbeti istemem, vatanı istemem.
SENDEN gayrı bir aşkla kül olursa kalbim, bu kalbi istemem.
Sonu SEN çıkmayan yönü istemem, yolu istemem.
Kalbini fethedecekse geçerim bin Sina’yı birden.
Yoksa neyime bu fethi istemem, Mısır’ı istemem, cihanı istemem.
Ben Sultan Fatih'im önündeyim İstanbul’un.
Yakarım bu şehri yüzünde bir tebessüm için!
Ben SENİN ümmetinim. SENSİN benim EFENDİM.
SENDEN gayrı, SENDEN başka EFENDİ istemem SEVGİLİ istemem.
Fatih Sultan Muhammed Han
Kitap hakkında vasat diyen arkadaşlar var ama yanılıyorlar
Abdullah çatlı hakkında bundan önce 2 kitap daha okudum ve çatlının hayatını hiç sıkmayacak şekilde bu kadar güzel anlatan başka bir kitap görmedim
Kitap hakkında hiç kaynak yok diyorlar lakin kaynak gösterilen kitaplar da da aynı olaylar geçmekte
Yani kitapta gecenlerin hepsi doğrudur
Abdullah çatlı hayatını başka kitaplardada okuyanlar kitabın ne kadar güzel anlatımlı ve sade olduğunu ve ne kadar sürükleyici olduğunu görecekler
Kitapta emeğini geçen arkadaşların ellerine emeğine sağlık
Çok başarılı bir kitap
Derin AbilerNecdet Pekmezci · Kripto Yayıncılık · 2014372 okunma