Özge

“Bütün çabam kimseye muhtaç olmadan yaşamak.” der Montaigne… Kendine yetebilmek, insanın en sessiz ama en büyük zaferidir.Ne dünyadan ne insanlardan beklenti; yalnızca içsel bir denge, kendi içinde bir bütünlük… Çünkü der Montaigne, “In me omnis spes est mihi” — Bütün umudum kendimdedir. 🌿 Peki bu tavır bizi yalnızlaştırır mı? Montaigne’in “kimseye muhtaç olmadan yaşamak” derken kastettiği yalnızlık değil, bağımsızlıktır. O, insanın duygusal ve düşünsel özgürlüğünü savunuyordu — yani kendi ayakları üzerinde durabilmeyi. Bu, insanlardan kopmak anlamına gelmez; aksine, insanlarla daha özgürce ilişki kurabilmenin yoludur. Çünkü birine “muhtaç” olmadan sevdiğinde, dostluk ya da bağlılık daha saf, çıkar­sız olur. Stoacıların da dediği gibi: “Kendine yetebilen insan, insanlarla en sağlıklı şekilde bir arada olabilir. Başkalarıyla en huzurlu ilişkileri kurabilir." Yani bu anlayış, seni yalnızlaştırmaz; sadece bağımlılığın zincirlerinden kurtarır. 💫 . . . . .
Alıntı
Reklam
"İnsanları doğru değerlendirebilmek için ilk önce önyargılarımızdan kurtulmamız lazım." Suç ve Ceza
1000Kitap
👏👏👏
1000Kitap
"Otoriteye körü körüne sadık olmak, gerçeğin en büyük düşmanıdır." Albert Einstein
Alıntı
Reklam