"Günümüzde aşk bir haz formülüne dönüştürülerek pozitifleştiriliyor. Her şeyden önce hoş duygular uyandırması bekleniyor."
Günümüz insanının hayatında aşkın olmayışının nedeni...
"Aşka düşmek fazlasıyla negatif sayılıyor... başarı toplumunda ise incinme ve tutku olarak aşka geçit yoktur."
"Aşkın içinde bulunduğu krizin tek nedeni başka "başka'ların" bolluğu değil, şu anda yaşamın bütün alanlarında meydana gelen ve benliğin giderek daha da narsisistleşmesinin eşlik ettiği, "başka'nın" aşınması sürecidir."