"Şurası kesin ki insanın anlam arayışı, bir iç dengeden ziyade içsel gerilime yol açabilir ancak bu gerilim, akıl sağlığının vazgeçilmez bir öncülü olduğu kesindir. İddıa ediyorum ki dünyada en kötü koşullarda bile hayatta kalabilmek için hayatın bir anlamı olduğu bilgisinden daha etkili olabilecek bir şey yoktur. Nietzsche'nin şu sözleri çok şey söyler: Yaşamak için bir nedeni olan her türlü nasıl? a katlanabilir. "
"Nasıl ki bir dalgıç devasa bir atmosferik basınç altında bulunduğu hücresinden aniden çıktığında yaşamı tehlikeye giriyorsa, zihinsel basınçtan bir anda kurtulan insanın da manevi ve ahlaki sağlığı zarar görebiliyordu."
" Dünyada iki insan ırkı olduğu sonucuna varabiliriz. Sadece iki: Düzgün insanların oluşturduğu 'ırk' ve ahlaksızların 'ırkı'. İkisi de her yerdeydi, toplumdaki tüm gruplara sızmış haldelerdi. Hiçbir grup tamamen düzgün ya da tamamen ahlaksız insanlardan oluşmuyordu. Bu anlamda hiçbir grup 'saf ırk' değildi. "
"Was Du erlebst, kann keine Macht der Welt Dir rauben. (Yaşadığın hiçbir güç deneyimlerini senden alamaz.) Sadece deneyimlerimiz değil, ayrıca yaptıklarımız, sahip olduğumuz büyük düşünceler ve çektiklerimiz kaybolmadı. Geçmişte kalsa da onları var ettik. Var olmuş olmak da bir tür varlıktır, belki de en kesin biçimi. "