Yaşarken başımıza gelenleri, şahit olduklarımızı anlamlandırmak zorundayızdır. Bizden istenen sadece gerçeği olduğu gibi anlamlandırmaktır. Rabbimiz, bizi zora sokmadan, O'nun adına yaşamamızı talep eder. Dilimizde yapacağımız basit ve kolay semantik değişim kişiliğimizde, olaylara bakış açımızda tam bir değişim getirir. Duygularımızın teskin olmasına vesile olur. Çünkü; ''Kalpler ancak Allah'ı anmakla tatmin olur.''
''Çiçekler güzel.'' değildir. Çiçekler güzel yaratılmıştır.