“Sultan taşradaki nüfuzunu güçlendirmek için , posta örgütünü ve yol yapımını başlatarak ; haberleşmenin iyileştirilmesine de girişti. Ancak bu girişimler de başkentte en yakın bölgelerle sınırlı kalmıştı. Aynı maksatla ,1831’de ilk Osmanlı gazetesi , dağa doğrusu resmî gazetesi olan Moniteur Ottoman , Osmanlıca karşılığı olan Takvim-i Vakâyi ile birlikte çıkarılmıştı”
Ne ne zaman olmuş hatırla diye :
“1890’larda etkinleşmeye başlayan Jön Türkler, modern eğitim görmüş bürokrat ve subaylardan oluşan bir topluluktu ve devlet ve toplumu pozitivist ve gittikçe artan milliyetçi düşüncelere göre modernleştirmek ve güçlendirmek için 1908 Meşrûtiyet Devrimi’ni düzenlemişlerdi”