Şimdi, beni en çok sinirlendiren şey, insanların birbiriyle uğraşması; özellikle de yaşamlarının en güzel günlerini yaşayan, her türlü sevince açık olması gereken genç insanların, bu birkaç günün neşesini surat asarak bozmaları ve bu savurganlıklarının ancak çok geç olduğunda farkına varmaları söz konusuysa.
Ey Tanrım, sen gökyüzünden baktığında, yalnızca yaşlı çocuklar ile genç çocuklar görürsün; kimlerin seni daha çok sevindirdiğini Oğlun çoktan açıklamıştır. Ama insanlar Tanrı'nın Oğluna inansalar da, onu dinlemiyorlar.
Evet, sevgili Wilhelm, dünyada yüreğime en yakın olan varlıklar, çocuklardır.
... Biz ise, değerli dostum, bizimle eş olan, kendimize örnek olarak almamız gereken bu varlıklara, kulumuz gibi davranıyoruz.