Tanrı'yı arayan öyle kimseler vardır ki, onlar bir çukurun içinde her gün zıplayıp, bir gün bu sıçrayışlarınm yere düşmekle değil, göğe yükselmekle sonuçlanacağını düşünür.
Bizler Tanrı'yı düşündüğümüzü ve sevdiğimizi sanırken esasında insanoğlunu, belirli bir sosyal çevreyi yahut belirli alışkanlıkları, ruhun huzurlu birkaç anını, neşeyi, umudu ve teselliyi severiz.