Çoğu şey dert ettiğimiz kadar kötü sonuçlanmaz. Çoğu şey de heyecanla beklediğimiz gibi iyi olmaz. Günün sonunda her şey sadece olacağına varıyor. Gereksiz kaygıları ve beklentileri terk edip, sadece bulunduğumuz anı doğru okumaya ve iyi değerlendirmeye çabalamalı.
Kimseyle hiçbir konuda yarış halinde değilim. Kimseden akıllı, kimseden güzel, kimseden iyi olma gibi bir iddiam yok. Kimse için en değilim. Daha değilim. Bu devasa iddiasızlığın bana verdiği özgürlüğün hastasıyım.
Sabahattin Ali