Kitaba bayıldım gerek konusu olsun gerek akıcı dili olsun muazzamdı kitabı okurken sık sık yaşanması mümkündür acaba diye düşündüm çünkü günümüz teknolojisi sürekli gelişiyor ve yazar bunu 1920 de kaleme almış taa o zamandan bir kurgu ve günümüz için imkansız değil tabi bazı yerleri hariç onu kitabı okurken siz karar verirsiniz artık. Ve en çok ne beni hayrete düşürdü biliyormusunuz ilk kez robot kelimesi bu eserde kullanılmış.
Günümüzde sorulması daha kolay bir soru var gerçekten bir gün robotlar dünyayı ele geçirir mi ?
Tavsiyemdir okuyun kısa bir tiyatro eseri zaten
(Kitaplarla kalın )
Evler ve makineler çökecek, sistemler.ve koca koca isimler yerle yeksan olacak, yüce isimler yapraklar gibi dökülecek; sadece sen, ey aşk, sen çiçek açacaksın onlar arasından ve yaşam tohumunu rüzgârlara emanet edeceksin