Kafka’nın hayatın başladığını söylediği “geriye dönülemeyecek nokta”yı bulmam gerektiğini düşünüyorum. Hani şu Pavesa’nin bahsettiği uçurumlar var ya, karşılaşıldı mı dibine ince ince hesap edilip inilecek uçurumlar, fazla zaman geçirildi mi birden insanın ayağının altında açılacak olan uçurumlar, insanın inmediği de düştüğü uçurumlar, insanın seçmediği de seçildiği tutkular, başına getirmediği de başına gelen ölümler…