Mehmet GÜMÜŞ

Mehmet GÜMÜŞ
@AniMemo23
Kendi halinde bir ressam ve bir yazar... SANAT ÖLÜMSÜZDÜR Duvarımda kendi yazmakta olduğum *Mutlak* isimli fantastik kitaptan bölümler yayınlıyorum.Okuyup değerlendirebilecek olursanız memnun olurum
Harita Mühendisi
OMÜ
1998
13 okur puanı
Aralık 2022 tarihinde katıldı
Sanat
Kendi kanımla boyadığım bir resim.Nedense bazı kişilere bir resmi kan ile boyamak satanist bir algı gibi gelse de ben öyle bir nedenden dolayı yapmadım.One piece izleyenler bu sahneyi zaten çoktan tanımıştır, çok anlamlı ve felsefi olarak da çok derin bir sahnedir.Acı, dram, fedakarlık ne ararsan var. Tam da bu resmi çizdiğim sıralarda gerçek manada sanatın ne olduğunu arıyordum.Evet bir şeyler çiziyordum ve bu beni mutlu ediyor insanların ne düşündüğüne hiç takılmıyordum.Sonra düşünmeye başladım "mutlak sanat var mıydı? Eğer varsa nasıl bir şeydi? Veya bir şey 'en sanat' gibi saçma bir şekilde nitelendirilebilir miydi? Yoksa sanat sanatçı ile olan bağı kadar mı sanattır?" Evet, zannımca bulmuştum sanat sanatçı kadar sanattır.Guzel olması en gerçekçi veya en derin anlamlı olması önemsiz, sanatçı için ne hissettirdiği hangi hayat anında hangi olay ve duygu sonrasında yapıldığı değerliydi. "Duygu ve düşünce" güzel peki bu kadar mı? Sonrasında "duygu, düşünce, emek gibi şeylerin dışında elle tutulur bir şey katabilir miydik sanata?" diye düşündüm. Mümkün saçımla bir sanat yapabilirdim veya farklı bir şekilde.Peki ya kanımla yapsaydım o çok beğendiğim dram dolu ve bende felsefi derinliği çok olan bir sahnedeki adamın acısını paylaşıp resimdeki karakterin kanını kendi kanımla boyasam? Evet işte aradığım tam olarak buydu: İğne ile parmaklarım kuruyana kadar defalarca kan akıtıp o iğnenin belki çok hafif acısıyla da olsa karakterin duygusunu paylaşıp resime bir şeyler katmanın ötesinde ondan da bir şeyler alıp bütünleşmek.İşte aradığım tam olarak buydu. Bu resimden çok çok güzel resimler çizdim ama hiçbiri bu kadar özel değil. Buraya kadar okuyan varsa 😇 teşekkürler...
Duygu ve Düşünce
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖

Mehmet GÜMÜŞ

, bir kitap okudu
Puan vermedi·190 syf.·
31 günde okudu
·
2023 2. kitabı
Tsunetomo Yamamoto
5.6/10 · 720 okunma
Zaman Zaman Çatlarız, İçimize Işık Girsin Diye.
Düşünce
Kaybettiğinizde, durumdan alacağınız dersi kaybetmeyin. -Dalai Lama
Düşünce