Rigor

Çarptı:)
Soyunuzda, akrabanızda hiç asker var mı? diye sordu. - Yok! Yalnız kardeşimin deniz subayı olmak ihtimali var. - Neden kara subayı değil de deniz subayı? - Deniz subaylığı daha eğlenceli, daha hoş... Selim Pusat birdenbire parladı: - Askerliğin bir eğlence mesleği olduğunu da hocalarınızdan mı öğrendiniz? Eğlence arayanlar subay değil, Holivut sanatkârı olsunlar. Bir bakıma göre dünya zevk arayan insanlarla doludur ve askerler de zevk peşindedir. Ancak askerlerinki aşağılık zevkler değil, fedakârlık etme, bir fikir uğrunda can verme zevkidir. Hepsi de zevktir diye asil zevklerle âdi zevkleri birbirine karıştırmayınız...
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Sen bari yapma..
- Askerliğin dışında hiçbir şeyle ilgilenmez misiniz? - Askerliğin dışında kayda değer bir şey var mıdır?
İnsanlar güvenilmeye lâyık değildir
Sayfa 105·Kitabı okudu
İnsanlar okunmamış birer kitaptır. En basitleri hakkındaki hükmü bile tamamının okunmasına bırakmalı. Biraz derince olanların ise, iyice okunduktan sonra üzerinde az veya çok düşünmek lâzım.
.Çünkü yanlış ve yalan, davalar daima parlak gözükür. Fuhuşun felsefesini yapmak, namusun müdafaasını yapmaktan daha kolay olduğu gibi...