Peki, sence en güzel hayat nedir? Niçin Oblomovluk olmasın? Herkes, benim düşlediğim hayat için uğraşmıyor mu sanki? Bütün bu tutkularımızın, koşuşturmalarımızın, ticari hayatımızın, siyasi çabalarımızın, hepsi, sonunda yeterince rahat etmek için, kaybolmuş cenneti bulmak için değil mi?
Hayatın ideali bir yerde oturmak ise, ne diye insanlar demiryolları yapıyor, gemiler işletiyorlar. Bu adamlara teklif edelim İlya, dursunlar. Bizim bir yere gitmeye niyetimiz yok, diyelim..