Şöyle diyor Necip Mahfuz: “Başkalarından daha iyi olmayı arzu etme; önceki halinden daha iyi olmayı arzu et. Zihinler başkaları ile meşgul olduğunda küçülür; kendisi ile meşgul olduğunda büyüyüp gelişir ancak.”
Kader, elden geleni yaptıktan sonra yine her şeyi Allah'tan beklemektir. Fakat öyle ruh anları olur ki, Allah, teşebbüsü de kulundan selbeder. "Baş ucunuzda sürahiyle su dururken susuzluktan ölebilirsiniz!"
_Necip Fazıl Kısakürek_
İnsanın ilk eseri kendisi değil midir? Kendini bir esere dönüştürmek, oluşların en güzelidir bu yüzden. İnsan, ömrünün sonunda vereceği bir sınav gibi çalışmalı kendini. Kendini çalışmak ne güzel şey.