“Coğrafya kaderdir.” Hayat herkese eşit şartlar sunmuyor. Bu coğrafyanın suçumu yoksa Tanrının adil olmayan adeleti mi? Kimimiz başkalarının yaşadığı hayatı yaşayabilmek için çocukluğumuzu gençliğimizi feda ederek bir hayat yaşıyoruz… Tabi buna yaşamak denirse.
Bizim uğrana çocukluğumuzu, gençliğimizi feda ettiğimiz yaşayamadığımız ve kursağımızda kalan onca hayaller. Yaşanmamışlıklarla geçen bir ömür. Burda kaybolan hayallerimiz, çocukluğumuz ve gençliğimiz. Bu kayıpları bana yaşatan Tanrı mı Coğrafya mı?
Tanrı beni onun sınavından geçip geçemediğim için ödül verecek veyahutta cezalandıracak.
Peki benim kaybolan yıllarımın yaşayamadığım hayalerimin sorumlusu kim?