Ah feride zaman zaman beni öyle derinden etkiledin ki göz yaşlarıma engel olamadım.ki ben kitap okurken gözyaşları dökenleri pek samimiyetsiz bulurken feridenin serüveni karşısında gözyaşlarına engel olmak işten değil.onunla yürüdüm zeynilerde onunla umutlandım kuşadasına yaptığı yolculukda onunla beraber kamranı affedemesem de .Gene de kızamadım naif çalıkuşuna .beni derinden etkileyen bir roman oldu .kesinlikle okunmalı ,okutulmalı. İnsan feridenin karşısında bende sevdim demekden utanıyor doğrusu.Güzel feridemin vefalı sevdası yüreğimi genişletdi. Çalıkuşu