"Düsündüğümüz bildiğimizden daha az. Bildiğimiz sevdiğimizden çok daha az.Sevdiğimiz var olandan çok daha az. Böylece, gerçekte olduğumuzdan çok daha az kendimiziz."
"Eğitimin özü, belki de beyinlere bilgi yığmak değil, bireyin kendi benzersizliğini anlamasına yardımcı olup bunu nasıl geliştirebileceğini öğretmek ve sonra başkalarıyla nasıl paylaşacağıni göstermektir."
"Bugüne dek, bir insanın bir başka insana herhangi bir şey öğretmiş olduğuna inanmıyorum, öğretme uğraşının yararından kuşkuluyum. Bildiğim tek şey, öğrenme isteği duyan kişinin öğreneceğidir, ögretmen de belki bir yardımcı, öğrenici kişinin önüne bütün yemekleri koyup ne güzel ve coşki verici olduklarıni anlattıktan sonra, öğrenicinin bunları yemesini dileyen yardımcı olabilir."