Depresyon bir nevi sınırlanmış bilinçdir. İnsanların, kim olduklarını, neler yapabileceklerini unuttuklarını, takılıp kaldıklarını görebiliyorsun. Depresyonda olan pek çok insanın gözü çektiği acıdan, aldığı darbelerden, hissettiği hınçtan, yaşadığı başarısızlıklardan başka bir şey görmüyor.
Hepimiz belirli bir genetik mirasla doğuyoruz—ama genlerimiz çevre tarafından etkinleştirililiyor. Başımıza gelenler doğrultusunda aktif veya pasif olabiliyorlar.
Daha materyalist ve dışsal hedeflerin güdümündeki insanların daha kaygılı olduğu ortaya çıktı. Oysa içsel hedeflerine ulaşan insanlar gerçekten çok daha mutlu, daha az depresif ve kaygılı oluyordu.