Cumhuriyet Anıtı ve Huzur Kültür Merkezi binasına asılan Sosyalizm bayrakları, direniş pankartları ve dönemin devrimci gençlerinin fotoğraflarıyla süslenmişti. Tüm bu şeyler geçmişle bugün arasına sıkışmış dramın ruhunu yansıtıyordu. Ayrıca Özgürlük Caddesi’nin ve sokaklarında birbirine bakan binaların duvarları, Işık ve Aydınlık Partisi (IAP) hükümeti, Büyük Önder ve polis aleyhine müthiş esprili yazılarla doluydu. Aslında gençlerin mizah anlayışı her yerdeydi.
Sokaklardaki esprili duvar yazıları ve pankartlar şöyleydi:
“Tanrı, ışıktan önce ampulü yarattı. Ama o bile pişman!”
“Geleneksel gaz festivaline hoş geldiniz.”
“3-5 ağaç bak sana neler yapıyor.”
“Hiçbir parti altında direnmiyoruz. Biz halkız.”
“Anlat Önder anlat heyecanlı oluyor.”
“Bu gaz bir harika dostum.”
“Hey, polis simit sat onurlu yaşa!”
“Biberi bal eyledik. Meydanları dar eyledik.”
“Gaz yemeyene kız yok.”
“İki Kıtalı Şehir için isyan vakti!”
“Tanrı’yı seven defansa gelsin. JAMİIRYO”
“Gazın mı bitti abisi!”
“Biber gazı sıkmanıza gerek yoktu bayım, zaten yeterince duygusal çocuklarız!”
“Polis kardeş, gerçekten gözlerimi yaşartıyorsun.”
“Hey, polis bey çirkin olduğunuz kadar küstahsınız da!”
“Beşinci günün şafağında doğuya bakın. (Gelir mi gelir?) Belki de!”
“Haberim yokmuş gibi sık kanka!”
“Artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak, sil gözyaşlarını!”
“Ay, resmen devrim!”
“Polis yaktı, halk söndürdü.”
“Ah, dur yapma! Şimdi polis çağıracağım.”
“Halk Direniş Şehir Tankı ile günlerce beraberiz. Ciddi düşünüyoruz. ”
“Fikirlere biber gazı işlemez.”
“İmdat Polis! Neyse sen meşgulsün sanırım.”
“Burada pasif direniş vardır.”
“Özgürlük partimize tüm halk davetlidir. Hem de pilavlı!”
“3-5 Ağaç için savaşmak 5 torba kömürden iyidir.”
“Şimdi ne yazacağımı bulamadım. Ama sen anla
Sayfa 177 - ALTINCI BÖLÜM İKİ GÜNLÜK ÖZGÜRLÜK - DEVRİMİN BİRİNCİ GÜNÜ