Sonraları, insanlığın büyük boyutlarına aktarılırsa, benim de tıpkı anneme benzediğimi anladım. Yaşamın en güzel yıllarını, tarihteki uygarlıklarda karşılaştığımız insanın uyum ve düzenlerini ele geçirmeye çalışmakla harcadım. Güç ve iktidar denilen nesne , tıpkı annemi kendi ailesiyle ilgili olayları yaptığı gibi irdeledim, çözümlemeye çalıştım. Gerek insan, gerek insanlık konusunda söyleyemeyeceğim pek az kötü şey vardır; öyleyken insanlıktan duyduğum gurur o denli büyüktür ki, kin ve nefretle baktığım tek şey var yalnız: insanlığın düşmanı ölüm.