O kafamızda kurduğumuz bütün büyük umutların, yakınlarımızla ve yakınlarımızın hayatıyla ne kadar iç içe olduğunu büyük bir ustalıkla yansıtırken . 19.yy İlgiltere' sinde sınıf atlamanın çevresindeki değişimi ve kendi hayatındaki ilişkilerinde değişimini aktarıyor. Belki sınıf atladıktan sonra çevrenin sana bakış açısı büyük oranda güzelleşip, saygı uyandıran bir hâl alırken, sen seni yetiştirenlere sırt çeviriyorsun. Burası oldukça vurguluyacı olduğu belli ki ana karakterimiz Pip bu sefer sınıf atlamayıp , sınıf alçaldıgında kendi yetiştirenlerin varlığını hatırlayıp, büyük bir pişmanlıkla ve bir şeyleri düzeltmek umuduyla geri dönüyor. Güzel bir dönüş oluyor çünkü her şeyin telafisini , kendi ayakları üzerinde durup çalışarak yapabileceğini fark ediyor. Ve Pip'in sevdiği Estella acaba kalpsiz bir güzel olamadığı için mi yazar tarafından en sonunda Pip ile evlendirilmiyorsun?