Alea iacta est!
Vanitas vanitatum homo.
Taedium Vitae
Ne çıkar siz bizi anlamasanız da
Evet, siz bizi anlamasanız da ne çıkar
Eh, yani ne çıkar siz bizi anlamasanız da
youtu.be/Q2y30POltkgyoutu.be/N0cKkVMyL_A
"...
Bu evde insanları perişan eden zaman değil, nefret; güherçile tarafından aşındırılmış duvarları ve çürümüş kirişleri destekleyen ama sonra bir anda insanların üzerine yıkarak onları boğan nefret."
"Ya nefret değilse? Ya onu yaşlandıran şey bizi büyütmüş olmaksa? Ya bizi tek başına ve Erkek Kardeş hariç herkesle,
hatta hayatta olsa bizi kesinlikle bu eve kabul etmeyecek olan Babanın hatırasıyla bile karşı karşıya gelerek büyütmüş olmanın gayretiyse? Ya evin, biz olmasak bakımını falan yapmak gerekmeyecek, zira içinde biz olmadan doğal bir biçimde yıkılp gidecek ama bizim varlığımızdan ötürü ayakta tutulması gereken bir evin bütün ağırlığını zayıf omuzlarının üzerinde taşımış
olmaksa onu yaşlandıran?"
"... Ağlamayı çocukluktan sonra bizden
aldılar: idrak edemediğimiz ve ailenin devamlılığının üzerine kurulduğu nefret hıçkırıklarımızı kuruttu, gözyaşlarının büyük
rahatlatıcılığı bize çok görüldü. Şimdi bana sorulardan, sorman gerektiği zaman soramadığım, her olay karşısında, her eylem
karşısında ve daha da fenası, daha da inatçısı, her felaketten sonra ortaya çıkan kahredici sorulardan başka bir şey kalmadı."