BirDem

BirDem
@BSerdar
“Her şey için tek şey diliyorum, Allahın gülleri yakamızı bırakmasın.” “Aşıklar kâr zarar gütmez kurbanım”
Kar Ve Hatıralar
Kar yağıyor, yine kar, yine kar, yine mahşer gibi kar. Sanki güller içinde gülen taze kadınlar, Bana beyaz buseler, beyaz buseler yollar; Sanki güller içinde gülen taze kadınlar. Bir rüya görür gibi gözümde sevinçler var. Beyaz bir sükût işte: kar yağıyor, kar, kar, kar; Sanırım ki uçuyor gözümde hatıralar. Beyaz bir sükût işte: kar yağıyor, kar, kar, kar... Cahit Sıtkı Tarancı
Şiir
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Kar ve Ben
I Esiyor tane tane yine beyaz bir rüzgâr. Söyleyin hangi kuşun kanatları yolundu? Yine hangi ağaçtan döküldü bu yapraklar? Yağan beyaz bir sükût, bir mahşerdir sanki kar! Bir hicret sevdasıdır ruhumu sardı yine. Ruhum gibi pervasız yoldaşlar da bulundu. Ruhum karıştı gitti bu kar tanelerine; şimdi yağan kar değil, ruhumdur kar yerine. II Semadan yere kadar bütün gördüklerinden Usanç duyan gözlerim bir şeyde karar kıldı, Bembeyaz bir güvercin kanadına takıldı. Ben ne gurup bilirim, ne gece bilirim ben, Uçuyor gönlüm beyaz bir sükût sevincinde; Bir kadın gördüm ki ben beyaz güller içinde. Ruhuma bağışladı bu kadın servetini. Ne bir yara var artık, ne bir leke ruhumda; O şimdi rüyasının denizinde bir ada. Bir sevgili sahibi olmak saadetini Kim bilir benim kadar… ben et kemik yığını Duydum beyaz bir nehrin içimde aktığını. Cahit Sıtkı Tarancı
Şiir
Sevmelerim ağırdır benim kaldıramazsın
Sevdalarımız ağır olur bizim Belki çok istersin ama taşıyamazsın sevdiğim Omuzların çöker Göz torbaların şişer Saçlarına düşen akların sayısı, Ak sakallı dededekini geçer Dizlerin titremeye başlar Parmakların tutmaz olur Halsiz olur bedenin Ağır gelir bu sevda sana Sen bu sevdayla yaşayamazsın Belki ölmek istersin Ama sev dersin Sensiz bir hayat yaşayacağıma Senin sevginle öleyim dersin Olmaz sevdiğim buda olmaz Sen yalnız doğmuşsun Benimle ölemezsin Hem sonra Sancılıdır benim ölmelerim Dayanamazsın Sensiz yaşayamam diyorsun ya Ben olursam ölümü bile tadamazsın Ağır gelir sevdam kaldıramazsın Gün gelir ağlarsın Gün gelmez gülersin Gün gelir halimize gülersin Gün gelmez mutluluktan gülersin Gün gelmez sevdiğim Ben gelirsem gün gelmez
Şiir
Dünyanın en uzun hüznü yağıyor, Yorgun ve yenilmiş insanlığımızın üstüne. Kar yağıyor ve sen gidiyorsun, Ağlar gibi yürüyerek gidiyorsun, Belki bulmağa gidiyorsun kaybettiğimizi O insan ve tabiat çağını. Dön bana ve dinle! Kuşlar uçuşuyor içimde. Loş bir keman solosu gibi Kuşların uçuştuğunu içimde, Dön bana ve dinle. Karanlık denizlerin dibinde, Birtakım incilerin olduğunu Birtakım incilere ve hatıralara Neden bağlı olduğumuzu unutma. Duy beni ve dinle! Denizler boğuşuyor içimde. Unutma diyorum ama sen anla, Anlat bizim de yaşamak istediğimizi onlara... Erdem Bayazıt
Şiir
uzun uzun düşünmeden olmaz :)
İnsan aralarına sınır örmediği sürece, gerçek ile hayal arasındaki fark nedir 🤔☺️