Yaşanmış bir olay... Ve kurgusu gerçekten etkiledi.
1.Dünya Savaşı Sırası'nda Almanlar tarafından batırılan Lusitania gemisi ve bir çocuğun yaşadıkları...
Yazarın büyükannesinin yaşadığı bir olay ve büyükannesinin hatıralarıyla şekillenmiş roman.
Benim çıkardıklarım;
*Bir çocuğun yaşadığı bir travmayı atlatabilmesi işin koşulsuz ilgiye ne kadar ihtiyacı olduğu,
*Doğanın, hayvanların, müziğin iyileştirici etkisi
*Çocukların ihtiyaçlarını duyurma çabalarının ne kadar zengin olduğu ama fark edebilmek için dikkat kesilmek gerektiği
* Travmatik bir olay yaşayan çocuğun üstüne gitmek yerine davranışları gözlemlenmeli, yapboz gibi parçalar bir araya getirilerek büyük resmi görebilmeli
* Bir uğraş, meşgale her insanı iyileştirir
*Ebevyen ile çocuğun arasında yaşanan küçük bir anı, özel bir iletişimin (aya bakınca bir müziği mırıldanma) çocuğun hayatını nasıl etkilediği ve zorluklarla başa çıkabilmede güç verdiği
*Bir çocuğun veya bir insanın ırkından, milletinden ayrı tutulup insan olduğu için merhamet duyulmalı, ayrım yapılmamalı
*Tarihte savaş gibi korkunç bir hadisenin bile bazı güzelliklere gebe olabileceği