Hani bir şeyi övmek için kullandığımız keşimeler var ya şeyin birisini koyun yanına :))) ben Harika diyorum :) sakin dingin kafa ile okumak önemli bu arada
Kitap aslında karışık başlıyor derken aslında daha ilk satırlardan kitaptaki karakterleri tanıyorsunuz. Bir kumarbazın farkında olmadığı kumar tutkusunu kitabın ortalarına kadar başkalaştırılmış insanlar üzerinde seyrediyor, ortasından sonra aslında ana karakterin bastırılmış kumar aşkının isteğinin ortaya çöküşü gerçek aşkına olan kendini kanıtlama duygusu ki herkes almaya bilir bunu bize geçiriyor Dostoyevski.
Kumarın eroin etkisini, alkol alındığı zaman (fazlasının) ki akıl durgunluğunu ve yapılacak tercihler üzerinde ki olumsuz etkisini harika geçirmiş kesinlikle okumalısınız...
KESİNLİKLE OKUNMALI Sabahattin ALI şaheser şahane muhteşem harika daha nasıl tasfir edilirse o kadar bir kitap yazmış. Okurken başlangıçta acaba biter mi diyorsunuz ortalarda acaba nasıl devam edecek hikaye nereye gidecek diyorsunuz, sonlara doğru bitmesin uzasın daha da çok meraklandırsın ve uzasın uzasın diyorsunuz. Sen çok büyük adamsın saygılar..
2.Dünya savaşının yıkımı yok edişi savaşı göğüs göğüse yaşamayan bir annenin gözünden yaşadıklarıyla anlatılması muazzam kitabın son bir kaç sayfasında ağlayan bir tek ben olamam... Gerçekten harika bir eser savaşın her şeyi aslında yok edişini anlatan ve o yıkımdan doğan Kardelen harika :)
Toprak AnaCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 202278bin okunma