Çünkü bu dili bilen biri, ister çölün ortasında ya da ister
büyük kentlerin göbeğinde olsun, dünyada her
zaman bir başkasını beklemekte olan biri
bulunduğunu kolayca anlayabilir. Ve bu iki
insan karşılaşınca ve gözleri buluşunca, bütün
geçmiş ve bütün gelecek artık bütün önemini
yitirir, yalnızca o an, ve gökkubbe altında her
şeyin aynı El tarafından yazıldığı gerçekliği
vardır, bu inanılmaz gerçek vardır. Aşk'ı yaratan
ve çalışan, dinlenen ve güneş ışığı altında
hazineler arayan her kimse için sevilecek birini
yaratmış olan El. Çünkü, böyle olmasaydı, insan
soyunun hayallerinin hiçbir anlamı olmazdı.
"Beni hayatta tutan Mekke'dir. Hepsi
birbirine benzeyen günlere, raflara dizilmiş şu
vazolara, iğrenç bir aşevinde öğle-akşam yemek
yemeye katlanacak gücü veriyor bana. Düşümü
gerçekleştirmekten korkuyorum, çünkü o zaman yaşamak için bir sebebim olmayacak.
"Aslında herhangi bir şey temizlemen
gerekmezdi. Kuran'ın yasası aç insanları
doyurmayı buyurur."
"Peki öyleyse neden benim bunu yapmama
izin verdiniz?" diye sordu delikanlı.
"Çünkü kristaller kirliydi. Ve ikimizin de
kafamızdaki kötü düşünceleri temizlememiz
gerekiyordu."