Devlette incelediğimiz üç değer vardı ya : Ölçü , yiğitlik ve bilgelik . Bunlar dışında kalan değer , onları doğuran ve yaşatan değerdir . Baştan da , üç değeri bulursak geriye kalan dördüncüsü doğruluk olacak , dememiş miydik ?
Virginia Satir diyor ki
'' Başka insanların sınırlı algılamalarının bizi tanımlamalarına izin vermemeliyiz ''
(orijinali)
“We must not allow other people’s limited perceptions to define us.”
Yiğit bir adam kendi gibi yiğit bir dostunun ölümünü korkunç görmez.
-Görmemesi gerekir.
Dostu ölünce de, dostu ölünce de, onun başına kötü bir şey gelmiş gibi ağlayıp sızlamaz.
-Hayır.
Şunu da ekleyebiliriz: Değerli insan kendine yeter, tek başına yaşamanın tadına varabilir. Herkesten daha az başkalarını.