"Tarih doğru şeyi yaptığını düşünürken korkunç şeyler yapan insan örnekleriyle dolu. Şunu aklından çıkarma, Eragon, kimse kendisini suçlu olarak görmez ve çok azı yanlış olduğuna inandığı kararı verir. Kişi seçiminden memnun olmayabilir,ama en kötü şartlarda bile seçiminin arkasında kalır, çünkü o sırada bunun en iyi seçenek olduğuna inanır.
Yalnız ahlaklı bir insan olmak senin iyi haraket edeceğin anlamına gelmez. Bu da bizi demagoglara, düzenbazlara, ve kalabalıkların çılgınlılarına karşı tek korumamıza, hayatın güvenilir olmayan sahillerinde bize yardımcı olacak en iyi rehberimize geri götürüyor: açık ve mantıklı düşünmeye. Mantık seni asla düş kırıklığına uğratmaz, ama işlerinin sonuçlarının farkında değilsen durum değişir."