Roman zannedip başladığım bir kitap oldu. Ama kısa denemelerden, toplumsal konulardan, kadınlardan, güncel konulardan içinde hikayeler, yaşanmış olaylar barındırarak, eleştiriler yaparak anlatmış.
Kitabın kısa kısa bölümler şeklimde olması kitaba akıcılık katmış. Sıkıcılıktan ve motononluktan uzaklaştırmış. Belli konulara daha çok ağırlık vermiş; kadınlar, ayrımcılık...
Herkesin bildiği konuları dile getirmesi zor bir şekilde sivri bir dilli eleştirmiş. Eleştirirken de bu olayları fark etmemizi sağlamaya çalışmış. Bazen gözümüzün önünde olan olayı fark etmeyiz ya da görmezden geliriz. Görmezden gelmememiz için bize cesaret verici de oluyor.
Kitabın yazarı çok iyi tanıttığını düşünüyorum. Düşüncelerini ve hayata bakış açısını çok net görebiliyoruz. Aslında yazar tarafsız olduğunu her defasında belirtiyor ama bazı konularda taraflı davrandığını düşünüyorum. O yüzden itici geliyor bana. Ama ben ne kadar aynı taraf olmasak da ya da düşünce yapılarımız çatışsa da böyle durumlarda asıl böyle yazarları okumamız gerektiğini düşünüyorum. Hatta böyle insanlarla muhabbet edilmesi gerektiğini düşünüyorum. Bana birşeyker kattığını fark ettim bu durumun o yüzden ne kadar önyargılı olsam da yaklaşmak için çaba gösteriyorum.
Okurken kendşmden de birşeyler buldum. Yeri geldi kendimi eleştirdim yeri geldi kendimi tebrik ettim. İçindeki görseller çok hoşuma gitti. Çok özgün geldi bana.
Kitap severler ve bu tarz kitaplardan hoşlananlara tavsiye ederim.
Herkese iyi okumalar ve bol kitaplı günler dilerim. ŞemspareElif Şafak
ŞemspareElif Şafak · Doğan Kitap · 20185,1bin okunma