"Ben insan olmanın çok zor olduğunu düşünürüm Zihni Bey. Bu işin kadını, erkeği yok. Sizin daha iyi bilmeniz lazım. Kişinin isteğiyle, toplumun değer yargıları her zaman örtüşmüyor. Aksine çoğunlukla çelişiyor. Psikolojik rahatsızlıkların çoğunun altında da bu etken yatmıyor mu? İstediği gibi yaşayamamak insanların psikolojisini bozuyor.
Düşüncelerim ve hayallerim hakikatten o kadar uzak ve bir o kadar da hakiki ki; bu durum gerçek hayatla aramda doğru dürüst bir bağlantı kurmama asla imkan tanımıyor.