İlk inceleme yazımı bu platformda 1 puan verdiğim tek roman olan Pia Mater için yazacağımı düşünmemiştim.
Gerçekten kalemi eline alan herkesin kurgu alanında kaliteli bir eser ortaya çıkaramayacağının kanıtıdır bu kitap benim için. Sinir bilimle ilk kez tanışan birilerinin ilgisini çekecek birkaç bilgi olsa da bu bilgilerin kitaba asla yedirilmemesi ve tek bir bilgiyi paylaşmış olmak adına 6-10 sayfalık bir bölüm yazılması kitabı öylesine zorlama hale getirmiş ki.Herhangi bir bilim-kurgu/macera kitabının kurgusundan çok da farklı bir şey sunmadığı gibi neredeyse her bölümde okurun merakını kamçılayan cümlelerle sayfaları çevirtmeyi amaçlamış yazar.Ama bu da sürekli flashback sunup bir türlü sadede gelemeyen bir film gibi çiğleştirmiş kitabı.Nitekim kitabın sonunda öğrendiğiniz hiçbir şey oluşturulmaya çalışılan bu merakı tatmin edecek düzeyde değil.Kurgusal kitapların önemli bir özelliği okuyucuya bir his geçirmesidir bana kalırsa. 420 sayfalık bir kitap boyunca hiçbir karakterle iyi ya da kötü bağ kuramamak kitabın yetersizlik göstergesidir bence.Hiç kimseye öneremeyeceğim ve sadece bu kadar insan neyi sevmiş olabilir diye inat ettiğimden bitirdiğim bir kitaptı.Yazarın ilk romanı aynı zamanda mater serisinin de ilk kitabı olmasından dolayı ilerleyen kitaplarda kurgunun tatmin edici bir yöne çevrilmiş olabilme ihtimali bile diğer kitapları alıp okuma isteği yaratmadı içimde.