İnsan kendi adını on kez üst üste söylediğinde bile yabancılaşıyordu da, doğumundan ölümüne kadar taşıdığı "ben" bilincine, ya da "kendi" damgasına niye yabancılaşmıyordu?
Peygamberimiz (s.a.s) " Benim ismimle isimlenmiş olan kimse, künyemi; künyemi (Ebu'l - Kasım) almış olan ise ismimi almasın!" buyurmuştu. Buradan anlaşılan husus, bir kimsenin Hz. Peygamber 'in hem isim hem de künyesini kullanmak suretiyle herhangi bir kargaşaya sebep olmaması gerektiğiydi. Zaten Hz. Peygamber' in (s.a.s) ilgili yasağı da bu karışıklığı önlemeye yönelik olup, O'nun hayatıyla sınırlıydı. Vefatından sonra birçok sahabi oğullarına, torunlarına Muhammed ve Kasım ismini koymuşlardı...