Felsefedeki -ismlerin özelliği, sistemler olarak, genellikle bir
filozofun sistemi olarak karşımıza çıkmalarıdır. Her düşünürün,
realitede yeni bir şeyi doğru olarak kavradığmda, yeni bir şeyi
kavramanın verdiği heyecan içinde kendisine bir sınır çizmesi,
durması kolay olmuyor. Böylece bir düşünür doğru olarak kavradığı bir şeyi genellemekle, bununla ilgili olmayan şeyleri
açıklamaya kalkışmakla -başka bir deyişle, bir sistem kurmakla-
realiteyi zorlamış olur. Felsefede -ismlerin özelliği, bir filozofun
kendisi tarafından yapılan genellemeler veya sımr aşmaları
olmalarıdır.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
İnsanın, kişinin ve değerlerinin dışında bir şeyin değer taşıması
için, kişi yaratması ürünü ve eşsiz olması, dolayısıyla insana yeni imkânlar açması şarttır.
‘Değer’ ile ‘değerler’ ayrı ayrı şeylerdir. ‘Değerler ’
var ol an şeylerdir, var olan imkânlardır; ‘ Değer ’se
bir şeyin değeridir; bir şeyin bir çeşit özelliğidir. Bu bakımdan değerleme, değerlerin gerçekleşmesi oluyor ve bir eylem veya bir eserdir; değerlendirme ise insanın ve insanla ilgili
var olan herşeyin değerinin gösterilmesidir.