On seneden beri belki boşuna yere herkesten kaçmışım, insanlara inanmamakta haksızlık etmişim. Aramış olsaydım, belki senin gibi birini bulabilirdim. Her şeyi o zaman öğrenmiş olsaydım, belki zamanla alışır, seni başkalarında bulmaya gayret ederdim. Ama bundan sonra her şey bitti. Asıl büyük ve affedilmez haksızlığı sana karşı yaptıktan sonra, hiçbir şeyi düzeltmek istemiyorum. Senin hakkında verdiğim yanlış hükme dayanarak bütün insanları suçlu tuttum; onlardan kaçtım. Bugün hakikati anlıyorum; fakat nefsimi ebedi bir yalnızlığa mahkum etmeye mecburum. Hayat ancak bir kere oynanan bir kumardır, ben onu kaybettim. İkinci defa oynayamam… Artık benim için eskisinden beter bir hayat başlayacak. Gene makina gibi akşam üzerleri alışveriş edeceğim. Kim ve ne olduklarını merak etmediğim insanlarla görüşüp onların sözlerini dinleyeceğim. Hayatımın başka türlü olmasına imkan var mı? Zannetmem. TESADÜF SENİ ÖNÜME ÇIKARMASAYDI, GENE AYNI ŞEKİLDE, FAKAT HER ŞEYDEN HABERSİZ,
YAŞAYIP GİDECEKTİM. SEN BANA, DÜNYADA BAŞKA TÜRLÜ BİR HAYATINDA MEVCUT OLDUĞUNU, BENİM BİR DE RUHUM BULUNDUĞUNU ÖĞRETTİN… Bunu sonuna kadar götüremediysen, kabahat senin değil…