Nazi imparatorluğunun sonu, 1918 tarihli ateşkesin aksine, kutlanacak bir olay değildi. Yetmiş milyon insan ölmüş ve Avrupa’nın tamamı ile Asya’nın çoğu harabeye dönmüştü. Tuhaf olan husus, son ana kadar gösterilen sert direnişe karşın, sonrasında hemen hemen hiçbir direniş görülmemesiydi. Almanlar sindirilmişti ve toplama kamplarının haber bültenleri zorunlu olarak onlara gösterildiğinde, yalnızca birkaç kişi bunların haklılığını savunmaya çalıştı.