📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Ah, alışkanlık!
Plinius onu, "Yöneticilerin en güçlüsü," olarak tanımladı;
Pascal, "İkinci bir tabiat" olarak tabiatımızı bozan,
Montaigne'e göre, "Sahtekår bir öğretmendi o," zorba yüzünü saklayıp yavaşça süzülen ruhumuza. "Bir halattı ördüğümüz lif lif" böyle diyordu.
Heinrich Mann, koparamazdik, yetmezdi gücümüz.
Biz küçümsesek de "Büyüktü" Cicero'ya göre; avcıları karda yatırır, dövüşçüleri uyuştururdu kanlar içinde. Hem "Zincirdi" her gün bir halka uzayan.
Ne demişti Alain: "Köle zincirlerine alışıverir günün birin de." Ah, alışkanlık! Ben de anlatmak istiyorum. Çek elini dudaklarımın üstünden! Saatlerle suç ortaklığı yapıp çirkin gelenekler taşıyan arabanın tekeri kırılmalı. Sözlükler "Almak" fiilinden geldiğini yazsa da eskiciye satmalı seni yeni kelimelerle. "Rahatlatır," desem parlar mı gözleri? "Çirkini güzel gösterir," desem uzatır mı çuvalı? "Kendinle barışık kılar," desem gülümser mi dudakları? Ya "Düşünceyi köreltiyor," desem almaktan vazgeçer mi eskici?
Göz "adalet" kelimesine değer değmez sarsıldı yerküre ve her şey yerini aramaya başladı.
.....
"Adalet" kelimesinin ilk harfi “ayn”dı çünkü. Yani "göz."